Uitgave van de cheque en een break

17 juli 2015 - Naivasha, Kenia

Gisteren het bedrag van € 1000, - mogen uitgeven voor schoolkleding, muziekinstrumenten en spellen. Erwin heeft het bedrag het bedrag naar € 1000, - gemaakt, dus dat was natuurlijk al super!

Zo'n bedrag klinkt heel hoog, maar we kwamen zelfs te kort. Vooraf overlegde Alice en ik dat we 60/40 zouden doen. € 600, - voor de schoolkleding en € 400, - voor muziekinstrumenten en spellen. Na voor € 300, - aan schoenen te hebben gekocht, gingen opzoek naar een winkel voor uniforms. Ik moest eerst blijven zitten in de auto, aangezien ik blank ben en wellicht wel heel veel geld heb. Na veel overleg mocht ik ook komen en spraken we nog het een en ander af. De verkoper was een man met een groot hart en waardeerde erg wat ik hier kom doen en waar de € 1000, - vandaan komt. Zelfs bood hij me een Sprite aan waar ik geen nee tegen zei.

De man heeft zo'n groot hart dat hij een flinke korting gaf en gratis stropdassen erbij deed. Heel erg blij mee natuurlijk, maar wel jammer dat we geen geld meer hadden voor de muziekinstrumenten en spellen. Maar mij werd verteld dat de kinderen er erg blij mee zullen zijn.

Dit weekend verblijf ik bij Paul en Rosemary voor een kleine vakantie, zoals zij dat zelf noemden. Ze hebben namelijk een aardig mooi huis en ben dankbaar er even tussenuit te kunnen/mogen.

Alice en ik gaan aankomende week ook naar Maasai Mara. Voor drie dagen echt wild zien en beleven. Echt wild dus, dus daar hebben we zeker zin in! Wel moet ik als toerist twee keer zoveel betalen. Ondanks dat het voor mij prijzig is, is het waarschijnlijk een eenmai

1. Gea:
    17 juli 2015