Kerk op een andere manier

28 juni 2015 - Naivasha, Kenia

Na van 10:00-13:30 alsmaar in de kerk te hebben gezeten, ben ik aardig moe. De heenweg konden we meerijden maar op de terugweg was het lopen, ik denk 3 a 4 kilometer. Nu m'n vel is losgeraakt bij m'n tenen, doet lopen aardig zeer.

Aangekomen bij de kerk wist ik niet dat we er waren, want van buitenaf kon ik dat er niet uithaen. Vergelijk het maar met een schuur, zulke platen als dak. Wel was er elektronisch materuaal. Veel zingen, spreken en bidden. Ook al verstond ik er niks van, was het wel om mee te maken.

Een aantal vrouwen kwamen naar voren voor het woord van de priester. Eén vrouw viel flauw, wat door mij werd verteld dat ze was geraakt door de holy spirit. Ze lag op de gromd maar ze gingen door met bidden voor haar. Beetje ongemakkelijks vond ik dat...

Toen ik me na 3 uur wat ging vervelen, kwam er een klein meisje naar me toe die zo graag met me op de foto wou. Heel leuk en bijzonder vond ik dat, zeker omdat de andere kinderen met om her kwartier starend zaten aan te kijken. Uhh hoi?.. Maar dat ben ik nu ook wel gewend, om raar te worden aangekeken, maar dat is logisch.

Ik ga maar middag eten, het is inmiddels hier 15.29 uur.