De toerist uithangen, geweldig!!

21 juli 2015

Met Alice heb ik de zondag, maandag en dinsdag besteed aan Maasai Mara. Een dorp waar op een bijzondere/oude manier wordt geleefd en waar een man vijf vrouwen mag hebben.

We waren daar voor een driedaagse gamedrive. Dus op de dag van aankomst hadden we nr. 1, maandag in de ochtend en na lunch nr. 2 en de laatste nr. 3 vandaag op de vroege dinsdagochtend. Een gamedrive houdt in dat je met een busje waarvan het dak omhoog kan wild gaat spotten in een nationaal park. Olifanten, leeuwen, giraffen, zebra's, antilopen, buffelo's, nijlpaarden en misschien nog wel meer heb ik allemaal kunnen spotten en op de foto kunnen zetten.

Ook hadden we een groep: twee Chinezen (maar natuurlijk), een Australiër die geboren is in India en vijf maanden in Afrika rondtrekt en als laatst en in het bijzonder twee mensen uit Kroatië. Ik vergeleek ze met oom Gert en tante Ria. Een oom en tante van me die bijna of al met pensioen zijn maar gewoon nog er het beste van maken en nog ziveel mogelujk wil doen en dus landen willen bezoeken. Wat een gezelligheid brachten zij met hun mee. Ook hebben we onze e-mails aan elkaar gegevens voor enigzins contact. Een mooi extra aan deze trip, zelf vind ik het geweldig om zoveel culturen te zien.

Ons verblijf was een legertent met toilet, douche en wasbak. Het Keniaanse gevoel kwam er nog bij: Alice en ik moesten een kamer delen met onbekenden aangezien onze eigen kamer dubbel geboekt was. Na het smeken van de vrouw of we een tent wouden delen, beloofde ze ons dat we de volgende dag onze eigen kamer hadden. Niet dus, maar het was gezellig! Als extra hadden we geen warm of überhaupt water, was er licht en elektriciteit voor drie uur per dag en kon de deur/rits niet dicht voor de douche en wc. Al met al een lekker Keniaans gevoel!! Ohja, de batterijen die ik hier heb gekocht blijken nep te zijn, maar gelukkig heeft Alice er nog een paar van Erwin/Nederland.

Dus: hakuna matata!

Dat is mij erg vaak verteld en kan nu begrijpen waarom.

1. Ria van der vinne:
    22 juli 2015
    Hallo Aniek, als ik jouw verhalen lees, waan ik mij weer helemaal terug in Kenia. De Masaai in hun mooie gekleurde gewaden; de toiletten en dan herinner ik vooral de geur die erbij hoort; de kinderen op hun blote voeten en opgedroogde snot op hun snoetjes met de vele vele vliegen er op, spelend op het rode zand/ aarde. En het gebeurde maar zelden dat je een kind hoorde huilen of dreinen. Altijd zijn ze vrolijk.
    En dan al die dieren, o.a. The Big Five, om die daar vrij rond te zien lopen. Prachtige ervaringen voor je. Nog een goede tijd daar! Liefs. Tante Ria